Stichting Citysteward Rotterdam kondigt naamsverandering aan

Stichting Citysteward Rotterdam kondigt naamsverandering aan: voortaan verder als City Solid Rotterdam. Samen sterker, altijd betrouwbaar. Tijdens de jubileumviering van Citysteward Impact Day op 11 september, waarbij Stichting Citysteward Rotterdam haar 15-jarig bestaan viert in het bijzijn van 150 gasten, waaronder (oud-) deelnemers, vertegenwoordigers van de gemeente, Directie Veiligheid, het Jongerenloket, politie, defensie, reclassering, JBRR, JOZ en andere betrokkenen, kondigt de organisatie een belangrijke stap voor de toekomst aan: een nieuwe naam. Voortaan zal de organisatie bekendstaan als City Solid Rotterdam. Reden voor de naamsverandering Stichting Citysteward Rotterdam heeft de afgelopen jaren een sterke reputatie opgebouwd als organisatie die jongeren helpt met praktijkgerichte trainingen en persoonlijke begeleiding. De certificaten- en werkskillstraining biedt jongeren in een vier weken durend programma de kans om werkvaardigheden te ontwikkelen, certificaten te behalen en hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. De naam Citysteward was lange tijd een krachtig symbool voor de impact die de organisatie had. Echter, door de groei en verbreding van haar interventies, paste de naam niet langer volledig bij de werkzaamheden van de stichting. Ook zorgde de toename van verschillende ‘stewards’ in de stad voor verwarring over de identiteit van de organisatie. Om die reden heeft Stichting Citysteward besloten een stap vooruit te zetten en een nieuwe naam te omarmen die beter aansluit bij hun missie en toekomstvisie: Stichting City Solid Rotterdam. De betekenis van City Solid De nieuwe naam, City Solid, weerspiegelt de solide fundamenten waarop de organisatie is gebouwd: een sterk team, een robuuste aanpak en een vastberaden inzet voor de gemeenschap. Het woord ‘solid’ resoneert ook bij jongeren; het staat voor betrouwbaarheid, loyaliteit en het klaarstaan voor anderen in moeilijke tijden. In een wereld waar vertrouwen soms schaars is, wil City Solid Rotterdam juist het tegenovergestelde bieden: stabiliteit en ondersteuning. De organisatie wil een baken van zekerheid zijn voor jongeren die worstelen met uitdagingen en biedt hen de middelen om hun leven verder op te bouwen. Van het criminele pad naar een gewaardeerde ondernemer: het succesverhaal van Robbert-Jan Kazen Een van de vele succesverhalen die de impact van City Solid onderstrepen is dat van Robbert-Jan Kazen. Ooit was hij verstrikt in een leven aan de verkeerde kant van de wet, met meerdere gevangenisstraffen op zijn naam. “In de gevangenis leer je niet echt wat er nodig is om te veranderen,” vertelt Robbert-Jan. Na zijn laatste detentie besloot hij dat hij zijn leven wilde veranderen, maar hij wist niet hoe. De omslag kwam met de hulp van Stichting Citysteward Rotterdam. Door hun praktijkgerichte trainingen en persoonlijke begeleiding kreeg Robbert-Jan een tweede kans. “Citysteward hielp me niet alleen om werkvaardigheden te ontwikkelen, maar gaf me ook de ondersteuning om mijn leven weer op de rails te krijgen. Ze gaven me vertrouwen, hielpen met mijn VCA-certificaat, en zorgden er vooral voor dat ik ging geloven in een toekomst buiten de criminaliteit.” Vandaag de dag is Robbert-Jan een succesvolle ondernemer. Hij runt zijn eigen bedrijf en geeft zelf kansen aan jongeren met een crimineel verleden. “Het begint bij jezelf, maar met de juiste hulp, zoals die van Citysteward, is verandering mogelijk. Ik wil anderen laten zien dat er altijd een weg terug is. En dat je met hard werken ook goed geld kunt verdienen.” Een nieuwe naam, dezelfde missie Met de nieuwe naam City Solid blijft de organisatie trouw aan haar kernwaarden: het ondersteunen van jongeren in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. De verandering in naam weerspiegelt de vastberadenheid om jongeren te helpen hun weg te vinden in de maatschappij en een solide basis te bieden voor hun toekomst. Bedankt voor de inzending, Anouk!